نماینده کابل آلومینیوم

  1. خانه
  2. اخبار
  3. نماینده کابل آلومینیوم

در این مطلب به معرفی نماینده کابل آلومینیوم پرداخته شده است. کابل برق آلومینیومی به عنوان یکی از کابل‌ های رایج شناخته می‌ شود. خواص رسانایی متفاوتی دارد و وجود این کابل‌ ها می ‌تواند تا حد زیادی به برق رسانی کمک کند. جالب است بدانید که خواص الکتریکی و مکانیکی آن در انواع مختلف با یکدیگر متفاوت است. کابل آلومینیوم در مدل‌ های متفاوت را می‌ توانید از مراکز و نمایندگی ها تهیه کنید اما بهتر است که از قبل کمی در مورد آنها اطلاعات داشته باشید.

توضیحاتی در مورد نماینده کابل آلومینیوم

کابل برق آلومینیوم یکی از انواع کابل‌ ها به حساب می‌ آید که خواص رسانایی آن با دیگر سیم‌ ها و کابل‌ ها متفاوت است. در واقع به عنوان یک کابل رسانا است که خواص الکتریکی و مکانیکی و همچنین قیمت آن نسبت به دیگر سیم‌ ها مانند سیم مسی متفاوت است و آن را به عنوان یک ماده رسانای جایگزین هم می ‌شناسند. دو آلیاژ آلومینیوم و مس شکل پذیری بسیار خوبی دارند. خواص آن ها به گونه‌ ای است که در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاومت بالایی داشته و کاربری آن ها نیز با یکدیگر متفاوت است.

به غیر از دو آلیاژی که نام برده شد، یک فلز دیگر وجود دارد که رسانایی بیشتری نسبت به آن ها دارد و آن هم چیزی نیست جز فلز نقره. فلز نقره قیمت بالایی دارد و در صنعت برق کشی از آن استفاده نمی‌ کنند. قیمت مناسبی که کابل آلومینیومی دارد، باعث شده که نسبت به دیگر انواع کابل‌ ها فروش بیشتری داشته باشد.

نماینده کابل آلومینیوم که این قطعات را با قیمت مناسب به فروش می‌ رساند، جایی نیست جز ثمین نیرو. شما می‌ توانید از این مرکز با کیفیت‌ ترین کابل‌ ها را خریداری کنید‌. ناگفته نماند که دیگر قطعات؛ مانند قطعات یدکی ABB انواع سیم‌ ها و کابل‌ ها داخل این مجموعه به فروش می‌ رسند که اتفاقا قیمت کاملاً استانداردی هم دارند.

 

نماینده کابل آلومینیوم

تفاوت کابل آلومینیومی با کابل مسی

پس از بررسی نماینده کابل آلومینیوم نوبت به شناخت تفاوت های کابل آلومینیومی با کابل مسی می رسد:

  • کابل آلومینیومی بیشتر از کابل مسی در دسترس است و این مهم‌ ترین تفاوتی است که بین آنها وجود دارد. آن را به عنوان یک جایگزین ارزان‌ تر برای مس می‌ شناسند، برق را به خوبی هدایت می‌ کند. زیرا قیمت آلومینیوم همیشه نسبت به مس پایداری بیشتری دارد.
  • از تفاوت‌ های دیگری که وجود دارد، این است که کابل آلومینیوم نسبت به فلز مس توانایی رسانایی کم تری دارد. یعنی ۶۱ درصد از کل توان مس در آلومینیوم وجود دارد که از طریق آن می‌ تواند الکتریسیته را انتقال دهد.
  • نکته دیگر اینکه وزن این آلیاژ در یک حجم مشخص از مس سبک‌ تر و کمتر است و همین باعث می‌ شود که کار با کابل آلومینیومی راحت‌ تر باشد. از لحاظ وزنی ۳ برابر نسبت به مس وزن سبک‌ تری دارند.
  • تفاوت دیگر مربوط به رسانایی است. کابل آلومینیومی باید از لحاظ سایزی از مس بزرگ تر باشد تا بتواند جریان الکتریسیته را انتقال دهد. به خاطر همین ضخامت آن را افزایش می‌ دهند. از طرفی این افزایش ضخامت هم باعث می‌ شود که کل کابل افزایش وزن داشته باشد و این موضوع باعث می‌ شود که از حالت استاندارد خارج گردد. کابل آلومینیومی وزن سبکی نسبت به مس دارد و باعث شده که این مشکل حل و فصل شود.
  • مورد دیگر که باید به آن توجه کنید، مسئله مربوط به استحکام کششی است. کابل مسی دو برابر نسبت به آلومینیوم استحکام کششی بالاتری دارد. سیم موجود در آن بزرگ تر است و وزن آلومینیوم سبک‌ تر است. به خاطر همین نیازی به این سطح کششی در آلومینیوم وجود ندارد.
  • در نهایت اینکه رسانایی حرارتی مس نیز از آلومینیوم بهتر است.

به هر حال نمی توان گفت که کدام کابل برای خرید بهتر است. هرکدام کاربرد های خودشان را در شرایط مختلف دارند که باعث می‌ شود از یکدیگر متمایز شوند.

اطلاعات بیشتر: ABB PLC

نماینده کابل آلومینیوم

جمع‌ بندی

در این مطلب ما به معرفی نماینده کابل آلومینیوم پرداختیم. پروسه خرید کابل آلومینیومی و مسی را می‌ توانید از سایت ثمین نیرو انجام دهید. تمامی این کابل‌ ها با کیفیت بالا در دسترس قرار می‌ گیرند. همچنین می‌ توانید از این مجموعه اقدام به خرید درایو ABB و رله ABB کنید. با کیفیت‌ ترین محصولات داخل این سایت عرضه و ارائه می‌ شوند و مطمئناً می‌ توانید از خرید خود رضایت کافی را به دست بیاورید. این قطعات انواع و اقسام مختلف دارند و حواصتان را جمع کنید که گزینه درست را خریداری نمایید.

فهرست
واتساپ شرکت ثمین نیرو
ارسال از طریق WhatsApp