آشنایی با انواع کابل هادی هوایی

  1. خانه
  2. اخبار
  3. آشنایی با انواع کابل هادی هوایی

اگر قصد دارید درباره انواع کابل هادی هوایی اطلاعات بیشتری کسب کنید، در این مقاله با ما همراه باشید. به طور کلی کابل هایی که در بخش های مختلف و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، انواع گوناگونی دارند. در حقیقت می توان گفت که کابل های متنوع با ویژگی های متفاوت در جایگاه های مختلفی بکار گرفته می شوند که در آن جایگاه می توانند شرایط مناسبی داشته باشند.

یکی از انواع پر کاربرد از کابل ها، کابل های هوایی است. این نوع کابل ها دارای ساختار و همچنین هادی های گوناگونی هستند که هر یک از آن ها می توانند امکانات متفاوتی را برای این کابل فراهم کنند. کابل های هوایی به طور کلی به صورت معلق بر روی تیرها قرار داده می شوند. به همین دلیل در بهبود کیفیت سیستم های مخابراتی نیز نقش بسیار مهمی دارند.

 

همچنین بخوانید: معرفی ABB PLC

 

درباره کابل های هوایی

همانطور که گفته شد کابل های هوایی، انواع خاصی از کابل ها هستند که به صورت معلق بر روی تیر ها مشاهده می شوند. به همین دلیل کاربرد گسترده ای دارند. در وهله اول می توان گفت این کابل ها مهم ترین نقش و وظیفه را برای منتقل کردن انرژی الکتریکی مورد نیاز در بخش های مختلف یک سیستم ایفا می کنند. در کنار این مسئله کابل های هوایی علاوه بر ایفای نقش اساسی و مهم خود در سیستم های الکترونیکی، در سیستم های مخابراتی نیز نقش مهمی را ایفا می کنند.

این نوع کابل ها می توانند به خوبی برای جابجا کردن و انتقال سیگنال های این نوع خطوط نیز به شما کمک کنند. دقت داشته باشید که کابل های هوایی دارای انواع مختلفی هستند و هر یک از آن ها می توانند با ویژگی های مختلف، کاربرد های فراوانی داشته باشند.

انواع کابل هادی هوایی

انواع مختلف کابل های هوایی

به طور کلی کابل های هوایی دارای انواع مختلفی هستند که هر یک از آن ها می توانند کاربرد های گسترده ای داشته باشند. مهم ترین تقسیم بندی میان این نوع کابل ها، کابل های هوایی روکش دار و هادی لخت است که هر یک از آن ها دارای انواع مختلفی هستند. کابل های هوایی با هادی لخت مدل های مختلفی دارند که می توان از آن ها برای توزیع انرژی با ولتاژ های ضعیف استفاده کرد. این فعالیت تنها از طریق این نوع کابل های هوایی قابل انجام است.

کابل های هوایی روکش دار نیز دارای دو بخش اصلی هستند که شامل بخش هادی و روکش می باشد. روکش این نوع کابل ها می تواند از متریال هایی نظیر پلیمر باشد که از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند. پلیمر با استحکام بالای خود می تواند در شرایط جوی متفاوتی دوام بالایی داشته باشد. همچنین متریال بکار رفته برای ساخت روکش این نوع کابل ها در فشار های گوناگون انواع مختلفی دارد و بهتر است به این نکته توجه داشته باشید.

 

بخوانید: اشنایدر (Schneider)

انواع مختلف کابل های هوایی هادی

همانطور که گفته شد کابل های هوایی هادی دارای انواع مختلفی هستند که این تنوع مرتبط با مدل های هادی این کابل ها می باشد. اولین نوع محبوب از کابل های هوایی هادی، هادی لخت هوایی AAC است که از رشته های آلومینیومی تشکیل شده است. این نوع کابل ها از دوام و طول عمر بالایی برخوردار هستند. همچنین نسبت به سایر انواع هادی دارای مقاومت بیشتری نسبت به خوردگی می باشند. علاوه بر این کابل هایی با این نوع هادی از هدایت الکتریکی بسیار خوبی برخوردار هستند. این در کاربرد گسترده آن ها نقش اساسی دارد.

یکی دیگر از انواع این کابل ها، کابل هایی با هادی لخت هوایی ACSR است که از ترکیب آلومینیوم و فولاد تهیه شده است. فولاد بکار رفته در ساخت این نوع کابل ها، بیش‌ از هر چیز نقش گارد و محافظ را برای این کابل ایفا می کند. با این وجود می توان گفت که انواع مختلف کابل های هوایی امکانات متفاوتی را در اختیار شما قرار می دهند و ویژگی های متنوعی دارند.

 

انواع کابل هادی هوایی

 

برای آشنایی با رله زیمنس PLC اینجا کلیک کنید.

 

جمع بندی

در این مطلب به انواع کابل هادی هوایی اشاره شد. براساس آنچه گفته شد، کابل های هوایی دارای دو نوع اصلی هستند که مدل هادی دار آن ها دارای انواع متخلفی است و هر یک از آن ها در شرایط گوناگون می توانند کاربرد های مختلفی داشته باشند. ثمین نیرو تلاش می کند تا با ارائه اطلاعات مفید در این زمینه، شما را در انتخاب بهترین ها همراهی کند.

فهرست
واتساپ شرکت ثمین نیرو
ارسال از طریق WhatsApp